North American P-51D/TF-51D Mustang med kælenavnet "Galveston Gal" blev bygget i 1944, og indgik herefter i det amerkanske luftvåben (USAAF) som A/C 44-73458. Efter 2. verdenskrig indgik den i det canadiske luftvåben
(RCAF) fra d.16. marts 1951 til d.14. august 1959 som S/N 9294.
I 1969 indgik den i El Salvadors luftvåben som FAS 404 #2, og blev modaniseret til en 2-sæddet jagermaskine TF-51D. Maskinen blev beskadigt i juli
1969 under "Fodboldkrigen", som den blev døbt af medierne. Det var en kort krig imellem El Salvador og Hunduras i 1969. Den blev næsten totaltskadet
i en kollision med en bombefly, og blev efterfølgende solgt in i 1974. I 1977 blev "Galveston Gal" restaureret med reservedele fra P-51 A/C 44-74012.
Maskinen blev igen malet i de samme farver og fik "Galveston Gal" efter Kaptajn Raymond B. Lancaster, som gjorde tjeneste i Eskadrille 370 - Jager Gruppe 359.
Raymond B. Lancaster fløj over
70 kampmissioner på 7 måneder, indtil d. 4. august 1944, hvor han nødlanede i Sverige. Lancaster nåede også under krigen at flyve P-40 og P-47. Han døde d. 6. september 2014.
"Galveston Gal" var eget af Lone Star Flight Museum i Galveston, Texas. Her blev maskinen bl.a. brugt til udstilling og rundflyvninger for betalende flyentusiaster indtil den skæbnesvangre dag i september 2013, hvor maskinen pludselig styrtede
ned!